02 September 2007

Eneboer Eliasson

Så er jeg det endelig. Eneboer. Single, men ikke ensom. Københavner. Nørrebroboer.

Så hva gjør jeg litt over midnatt min første kveld som borger i denne danske hovedstad?
Blogger, selvfølgelig. Endelig, kan man godt si, men det ligger jo i bloggens navn at dette dreier seg om Danmark. Meg og Danmark. Og nå er vi forent igjen! Hurra!

Mine fantastiske foreldre har kjørt meg og mer av mitt pikkpakk ned fra Oslo i dag. Nå slynger de trette foreldre seg i en diger seng på et hotell ved søerne, mens jeg slynger meg i min queensizeseng på Nørre bronx. Det er sku dejligt! Selv om jeg – som IKKE er husredd – nå ligger og lytter litt til min nye boligs særegne lyder. Hørtes akkurat ut som det var noen som tok i døra, grøss, men det var nok bare trekken. Nå skal jeg faktisk sove, ulyder eller ikke, for i morgen er min første morgen her, og jeg gleder meg sånn til å rusle nedover Nørrebrogade og inn til sentrum for å spise hotellfrokost med mamma og pappa. Og så skal jeg møte Hanne. Det blir så fint, så fint. Og på mandag er det Fatamorgana for alle pengene (...det er jo faktisk bokstavelig talt...) og det blir så spennende! Sjov og ballade!

Natt, natt! Over og ut fra Køben

2 comments:

Hannehvatt said...

Og ALDRI har noen vært mer velkommen til glade København enn akkurat DU akkurat NÅ! -----L-Y-K-K-E----> Du och jag!!

Anonymous said...

Da jeg kom på jobben på mandag var nesten alt som før: gutta var like blide, sidespeilet sto der, Don F stresset rundt, pratemannen pratet mer enn han jobbet. Og likevel var ingenting som før - og blir ikke bra igjen før du er tilbake... :(

Jeg saaaaaaaavner deg. Enkelt og greit.